Bestuur NUV besluit opnieuw tot verplaatsing ALV2020

In verband met de door de overheid ingestelde verscherping van de Coronamaatregelen heeft het bestuur van de NUV doen besluiten om de ALV2020 opnieuw te verplaatsen naar een latere datum dit jaar.

Het zijn voor velen verdrietige tijden, ons medeleven gaat op de eerste plaats uit naar een ieder die door deze crisis wordt geraakt. Het kabinet heeft de nodige maatregelenaangescherpt/getroffen tegen de verdere verspreiding van het coronavirus. Hierdoor is het niet mogelijk en verantwoord om een ledenvergadering met meer dan 30 personen doorgang te laten vinden.

U begrijpt dat wij in deze tijden van de coronacrisis en de daarmee gepaard gaande gezondheidsrisico’s voor onze leden, de algemene ledenvergadering die we normaal gesproken op zaterdag 24 oktober aanstaande houden geen doorgang willen laten vinden en te verplaatsen naar, indien mogelijk, een later moment dit jaarAls dit niet mogelijk blijkt te zijn wordt de ALV doorgeschoven naar het voorjaar 2021.

Het bestuur heeft in samenspraak met van der Valk Breukelen vanzelfsprekend ook gekeken naar overige opties om de ALV2020 alsnog doorgang te laten vinden, maar heeft de geboden opties (aanwezigen gesplitst over verschillende zalen, een ledenvergadering geheel of gedeeltelijk elektronisch te laten verlopen via bijvoorbeeld Zoom of MSTeams of een vergadering met een kleiner maximaal aantal van 30 personen) niet passend en wenselijkgeacht voor deze vergadering, mede gezien de inhoud van de agenda en de te verwachten inspraak.

Het bestuur betreurt deze maatregel te hebben moeten nemen, maar gaat er vanuit dat de leden van de NUV begrip hebben voor de genomen beslissing. Het bestuur doet er alles aan om de continuïteit van onze vereniging te borgen.
Wij wensen u en de uwen veel gezondheid toe en rekenen er op dat u goed op uzelf en uw gezinsleden past.

Het Bestuur van de NUV

Nieuwe initiatieven op de website

Deze onderdelen zijn ook in het menu INITIATIEVEN terug te vinden onderaan elke pagina

Kaart UNIFIL PostenInteractieve kaart UNIFIL gebied

De splinternieuwe interactieve kaart van ons missiegebied staat vanaf nu online.

Hierop staan zogenaamde "hotspots", locaties van de posten. Als u met de muis hierover beweegt wordt het plaatje van de betreffende post getoond.

Klikt u op het plaatje krijgt u een aparte pagina van de post met alle bekende informatie.

KLIK HIER OM NAAR DE INTERACTIEVE KAART TE GAAN

terugkeerreizenfinalReizen naar Libanon

Het terugkeren naar het voormalige missiegebied word steeds populairder.

Wij als UNIFIL Vereniging willen de mensen die voornemens zijn dit te doen zoveel mogelijk behulpzaam zijn. Daarom een pagina vol met informatie over reisdocumenten, vaccinaties, vergunningen, maar ook waar u voor op moet passen.
Vermeldingen naar hotels en bezienswaardigheden en reisverhalen met foto's van collega's die al eerder een terugreis hebben gemaakt.

LEES MEER OVER REIZEN NAAR LIBANON

terugkeerreizenfinalAdoptiegraven

De Oorlogsgraven Stichting(OGS) biedt de mogelijkheid om graven, waarvan geen nabestaanden meer bekend zijn, te adopteren. De bedoeling is dan wel dat je regelmatig de graven bezoekt en ze voorziet van een bloemetje of klein plantje. Daarnaast wordt gevraagd je in te spannen om zoveel mogelijk informatie over de gevallenen te verzamelen en op de website van de OGS te plaatsen bij desbetreffend slachtoffer.

KLIK HIER OM NAAR DE KAART ADOPTIEGRAVEN TE GAAN

Laatste 4 geplaatste artikelen

IntroFotoJarenlang zijn de foto's van vóór 2015 vermist geraakt. Deze foto's waren in albums geplaatst op het destijds populaire Picasa.  Doordat Google dit heeft overgenomen en door het kwijtraken van inlognamen en wachtwoorden was het niet mogelijk deze data van de Goole-servers af te halen.

Door inspanningen van het bestuur zijn alle albums weer terug en geplaatst op de daartoe bestemde ruimte in de website. U kunt ze allemaal bekijken door op "FOTOALBUMS" te klikken in het bovenste menu.

Voor de statistieken: Er zijn foto's teruggevonden van 13 jaargangen, 50 albums met in het totaal 6.720 foto's. Daarvan

...

Persbericht

Op 29 april 2017, enkele dagen voor 4 mei plaatste een lid van de vereniging aan het monument voor vredesoperaties in Roermond een pot witte margrieten. Het bestuur van de Nederlandse UNIFIL Vereniging ondersteunde deze inzet omdat op de herdenkingsplaquette in Roermond 9 omgekomen UNIFIL'ers worden herdacht.

In de Dubbel Vier uitgave van september 2020 (jaargang 21 nr. 3 -2020) staat een artikel onder de naam "Herdenken". Het is een oproep om een graf of monument te adopteren c.q. het gehele jaar van bloemenpracht te voorzien. Ook in de komende winterperiode is het mogelijk om deze plaatsen van (winterharde) bloemen te voorzien.

De viering van 75 jaar Verenigde Naties op 24 oktober
vormt het slotstuk van de nationale viering van 75 jaar vrijheid.

Afbeelding1

Israël en Libanon in gesprek over grenzen

Vredesduif Lib Isr

BEIROET De vijanden Libanon en Israël gaan in gesprek over hun grensgeschillen.

Waarom deze Vereniging

Een vereniging van en voor Unifillers.

nuv-home-waarom.png

De Nederlandse UNIFIL Vereniging (NUV)

is in 1999 opgericht en is in principe alleen vóór UNIFIL-militairen, Dutchbatt en Dutch Infantry Coy en hun familieleden. Te midden van het woud aan kleine organisaties vond men toen de tijd rijp voor een grote en vooral autonome club waar men elkaars taal spreekt en elkaar begrijpt. De vereniging is ingeschreven in het Defensie Reünieregister Veteranenorganisaties en lid van het Veteranenplatform, de instantie waarbij alle veteranengroepen zijn aangesloten. Dit bevordert de onderlinge saamhorigheid, en komt belangenbehartiging ten goede.

Dubbel Vier

DV HomeDe Nederlandse UNIFIL Vereniging heeft een eigen verenigingsblad genaamd Dubbel Vier dat vier keer per jaar uitkomt. De bedoeling van dit blad is; het onderling contact, het verstrekken van informatie, opinie en overige wetenswaardigheden van en over Unifillers.

Lotto
VFonds
Aalbers | Wico
Recogtech
Bank Giro Loterij
Veteraneninstituut
Landelijk Zorgsysteem voor Veteranen
Veteranenradio.nl
Consolid

Deze website is beveiligd door RSFirewall!, de firewall oplossing voor Joomla!
Copyright © 2020. Alle rechten voorbehouden.
De inhoud van deze website is auteursrechtelijk beschermd.
Created & Designed by WEBDIEZAIN