Voorkeur aktiviteiten

Beste leden,

U heeft nog tot 1 februari de tijd om uw voorkeur voor aktiviteiten op te geven. Hierna gaat het bestuur dit beoordelen en wordt de haalbaarheid en invulling hiervan geëvalueerd.

U kunt uw voorkeur aangeven in een formulier via de knop aan de rechterzijde.

Laatste 4 geplaatste artikelen

Ons bereikte het droevige bericht dat op 10 januari Eric Mulder uit Zwolle plotseling is overleden. Een aantal maanden geleden is Eric betrokken geweest bij een zwaar verkeersongeval en is daarvan niet meer hersteld. Eric is van 4 januari 1982 t/m 26 mei 1982 uitgezonden geweest naar Libanon. Eric Mulder is 58 jaar oud geworden.

1 januari bereikte ons het bericht dat Sergeant Majoor W.E. Nagel gisteren na een lang ziekbed is overleden. Ed Nagel is van 28-01-1981 tot 09-06-1981 uitgezonden geweest naar Libanon en was gelegerd op post 7-1. Hij wordt in besloten kring gecremeerd. Wij willen de achtergebleven familieleden, maar ook zijn dienstmaten condoleren en sterkte wensen met het verlies van Ed.

We ontvingen het schokkende nieuws dat op 26 december 2020 Willem (B.W.) van Wierst op 62 jarige leeftijd in zijn slaap is overleden.
Willem is in 1981 ( 25 maart t/m 28 augustus) en in 1983 (30 maart t/m 20 oktober) uitgezonden geweest naar Libanon.
De crematie heeft inmiddels op 31 december 2020 plaatsgevonden, mede in aanwezigheid van enkele dienstmaten.

Wij wensen de familie heel erg veel sterkte toe bij het verwerken van dit grote verlies.

Van de Libanese ambassadeur in Nederland zijne excellentie de heer Abdel Sattar Issa ontvingen wij onderstaande kaart met de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Nieuwe initiatieven op de website

Deze onderdelen zijn ook in het menu INITIATIEVEN terug te vinden onderaan elke pagina

Kaart UNIFIL PostenInteractieve kaart UNIFIL gebied

De splinternieuwe interactieve kaart van ons missiegebied staat vanaf nu online.

Hierop staan zogenaamde "hotspots", locaties van de posten. Als u met de muis hierover beweegt wordt het plaatje van de betreffende post getoond.

Klikt u op het plaatje krijgt u een aparte pagina van de post met alle bekende informatie.

KLIK HIER OM NAAR DE INTERACTIEVE KAART TE GAAN

terugkeerreizenfinalReizen naar Libanon

Het terugkeren naar het voormalige missiegebied word steeds populairder.

Wij als UNIFIL Vereniging willen de mensen die voornemens zijn dit te doen zoveel mogelijk behulpzaam zijn. Daarom een pagina vol met informatie over reisdocumenten, vaccinaties, vergunningen, maar ook waar u voor op moet passen.
Vermeldingen naar hotels en bezienswaardigheden en reisverhalen met foto's van collega's die al eerder een terugreis hebben gemaakt.

LEES MEER OVER REIZEN NAAR LIBANON

terugkeerreizenfinalAdoptiegraven

De Oorlogsgraven Stichting(OGS) biedt de mogelijkheid om graven, waarvan geen nabestaanden meer bekend zijn, te adopteren. De bedoeling is dan wel dat je regelmatig de graven bezoekt en ze voorziet van een bloemetje of klein plantje. Daarnaast wordt gevraagd je in te spannen om zoveel mogelijk informatie over de gevallenen te verzamelen en op de website van de OGS te plaatsen bij desbetreffend slachtoffer.

KLIK HIER OM NAAR DE KAART ADOPTIEGRAVEN TE GAAN

Waarom deze Vereniging

Een vereniging van en voor Unifillers.

nuv-home-waarom.png

De Nederlandse UNIFIL Vereniging (NUV)

is in 1999 opgericht en is in principe alleen vóór UNIFIL-militairen, Dutchbatt en Dutch Infantry Coy en hun familieleden. Te midden van het woud aan kleine organisaties vond men toen de tijd rijp voor een grote en vooral autonome club waar men elkaars taal spreekt en elkaar begrijpt. De vereniging is ingeschreven in het Defensie Reünieregister Veteranenorganisaties en lid van het Veteranenplatform, de instantie waarbij alle veteranengroepen zijn aangesloten. Dit bevordert de onderlinge saamhorigheid, en komt belangenbehartiging ten goede.

Dubbel Vier

DV HomeDe Nederlandse UNIFIL Vereniging heeft een eigen verenigingsblad genaamd Dubbel Vier dat vier keer per jaar uitkomt. De bedoeling van dit blad is; het onderling contact, het verstrekken van informatie, opinie en overige wetenswaardigheden van en over Unifillers.

Lotto
VFonds
Aalbers | Wico
Recogtech
Bank Giro Loterij
Veteraneninstituut
Landelijk Zorgsysteem voor Veteranen
Veteranenradio.nl
Consolid

Deze website is beveiligd door RSFirewall!, de firewall oplossing voor Joomla!
Copyright © 2021. Alle rechten voorbehouden.
De inhoud van deze website is auteursrechtelijk beschermd.
Created & Designed by WEBDIEZAIN