Dinsdag 18 juli 2017

Om 4.30 uur zijn 14 veteranen en 2 verzorgers vertrokken van af Heumersoord in Nijmegen. Na een korte wandeling hadden ze een intervieuw met Omroep TV Gelderland wat circa 45 minuten in beslag nam. Onze jongens lopen in wandeltenue met rugzaak de afstand van 4 maal 40 km tijdens deze 4Daagse. Kijk elke avond op uw nieuwszender of ze voorbij komen.

Om 13.50 uur komt het bericht "we zijn binnen op de wedren en staan bij de stand van het V fonds". Geen uitvallers, en het moreel in de groep is heel hoog deze eerste dag.

Omroep Gelderland filmpje  Eerst reklame en dan het item van Harm Edens. En dan Ruud, Frans-Wim, Fred en in de hoofdrol René.

Harm Edens presenteert BuitenGewoon, Gelderse Koppen en is het gezicht van het 4Daagse Journaal.

Omroep Gelderland journalist Harm Edens in de weer met zijn venster op de 4Daagse

Frans-Wim Smits wordt aan een verhoor onderworpen over kameraadschap

De groepsfoto voor Omroep Gelderland

Woensdag 19 juli 2017

Om 4.30 uur zijn de deelnemers weer gestart. In de ochtend gloren kregen ze bezoek van de KRO TV ploeg. Bijgaand de link (werkt het beste met Google Chrome als browser):   npo.nl/KN_1692014

De wandelaars gaan een heel zonnige dag tegemoet met 32 graden in de buitenlucht. Het was heet en windstil. Om 13.30 uur was de complete groep binnen.

Oh moeder wat is het heet. Selfie gemaakt.

Bezoek stand V fonds. Drank, schaduw en een stoel.

Donderdag 20 juli 2017

Om 4.30 uur zijn de alle deelnemers gestart. Het is echt poncho aan, poncho uit weer. Dit in tegenstelling tot woensdag. Alle deelnemers hebben de eindstreep gehaald.

Paul van der Smitte zijn veldpost bericht uit Groesbeek:

Vandaag, de derde dag van de Nijmeegse Vierdaagse 2017, heeft de wandelgroep deelgenomen aan de herdenkingsplechtigheid op de oorlogsbegraafplaats Groesbeek. Ik heb de wandelgroep opgewacht en was in goed gezelschap van een heuse Garde jager. Om ongeveer 12:00 uur kreeg ik de wandelgroep in het zicht. Aangekomen bij de begraafplaats moesten we nog ongeveer 20 minuten wachten op de plechtigheid, de helft van de Canadezen waren er nog niet. Voor aanvang van de plechtigheid zijn we de begraafplaats opgelopen. Netjes in gelid en goed verzorgd. Ze stonden strak in het gelid gedurende de plechtigheid. De groep was weer het visitekaartje van de NUV. Zeer gedisciplineerd en met respect voor de omgeving, de gesneuvelde helden, die een eerbetoon kregen dat ze verdienen.

De fotoreeks die erbij is aangeleverd hebben we in de fotoalbum laten plaatsen.

Vrijdag 21 juli 2017

Op tijd zijn alle deelneemrs gestart. Inclusief Berend Smit die effe zijn meisje moest gaan bezoeken thuis. De complete groep heeft de finish op de wedren gehaald. De deelnemers hebben genoten van de 4Daagse. Veel lof van buiten de vereniging voor het representatieve karakter van de groep en hun uitstraling. Dit jaar werd de groepsprijs aan Rene Vroomman uitgereikt voor zijn inzet en bijdrage aan de wandelgroep. Uiteindelijk heeft hij het toenmalige bestuur bewogen om een NUV wandelgroep te starten.

De 4Daagse medals zijn op Heumersoord met een kort toespraakje voor een ieder uitgereikt.

Neer, 22 juli 2017,  Unifil Marching Group / Nederlandse Unifil vereniging Sjak Neelen

fDelen
Laat reactieformulier zien