Tussentijdse voortgangs-update van de Commissie van wijze mannen;

1) Op verzoek van de leden van de commissie is door het NUV bestuur op 8 mei 2018 de naam gewijzigd naar Adviescommissie Unifilvereniging, voor het gemak aan te duiden als "Adviescommissie".

2) Uitgangspunt van de leden van de Adviescommissie is unaniem en concreet: beeldvorming van de huidige situatie, op basis van absolute onafhankelijkheid en volstrekte onpartijdigheid, ombuigen naar een advies voor een toekomstbestendige, innovatieve en duurzame organisatie die duidelijk herkenbaar is binnen de huidige Veteranen-visie van Defensie.

3) Om een goed beeld te kunnen vormen van de aanloop naar de huidige situatie, met als enige doel een goed advies voor de toekomst van de vereniging te kunnen uitbrengen zullen de commissieleden een aantal interviews afnemen volgens een vastgesteld model met een vastgestelde vragenset, op basis van geschatte toegevoegde waarde voor het advies.

Alle gevoerde interviews zullen volstrekt vertrouwelijk worden behandeld en de inhoud en uitkomst UITSLUITEND beschikbaar voor de leden van de Adviescommissie. Elke geinterviewde behoudt uiteraard het recht op inzage van de resultaten van zijn transcriptie.

4) Waar nodig zullen er stukken worden opgevraagd en beoordeeld om zodoende bij te dragen aan het (eind-/ of tussenadvies).

4) Eventuele mails aan de Adviescommissie dienen, om in behandeling genomen te worden, geadresseerd te worden aan alle drie de leden van de Adviescommissie. Van alle ingezonden mails wordt kennis genomen. De inhoud van die mails is te allen tijde vertrouwelijk en alleen beschikbaar voor de leden van de Adviescommissie.

5) De Adviescommissie houdt zich in eerste aanleg aan de voorgestelde tijdslijn van het bestuur. Uitsluitend indien de zorgvuldigheid hierom vraagt wordt hiervan afgeweken.

(Op alfabetische volgorde)

Roel Kreijns,