Unifil Reunie 2014

UNIFIL REÜNIE 2014

SHARING MOMENTS  (17mrt'14)

We hebben prachtige en minder mooie momenten mee gemaakt in Libanon. Iedereen heeft die op zijn eigen manier beleefd en verwerkt. Sommige momenten zijn weggezakt en we worden verrast als we die weer horen van anderen. Sommigen willen we weer delen met anderen. De Nederlandse Unifil Vereniging organiseert daarom gelegenheden om elkaar te ontmoeten. Het volgende moment is zaterdag 18 oktober. De plaats is het nieuwe Nationaal Militair Museum in Soesterberg.

Er zijn circa 9000 Nederlandse mannen en vrouwen ingezet in Libanon. Daarvan leven er nog 8300 in Nederland. De NUV zet zich in om die Unifillers en diegenen   die buiten Nederland wonen, zo veel als mogelijk bij elkaar te krijgen.

De reünie in 2014 wordt uniek. Op veler verzoek niet meer in het noorden, maar centraal in Nederland. We hebben een mooie locatie gevonden. Bij het nieuwe Nationaal Militair Museum in Soesterberg, waarin ook onze eigen YP komt te staan. We mikken op 3500 tot 5000 deelnemers. Dank zij een hechte samenwerking met de KL, fondsen van de KL, het VFonds en sponsoren, kunnen we die reünie organiseren tegen zeer acceptabele kosten. We komen er echter niet onderuit een entreeprijs te vragen. Mochten we achteraf constateren dat de entreeprijs te hoog is, dan kunnen we die compenseren in de vorm van consumptiebonnen.

Het museum in aanbouw op de voormalige vliegbasis, februari 2014, met dank aan Heijmans en Artishock

De reünie wordt gehouden op zaterdag 18 oktober 2014. Wij zorgen voor opvang op het station Amersfoort, vervoer naar het museum, maar ook parkeerplaatsen daar. Je bent er vanaf 10.30 uur welkom. Om 12.00 uur is de officiële opening. Daarna, gaat de tap open, is er muziek, een static een rijstmaaltijd, bezichtiging van het museum, maar ook de mogelijkheid om informatie te krijgen over zorg, ABP, etc. En natuurlijk hebben we zaken geregeld als garderobe, EHBO, BHV, toiletten, gastvrouwen/gastheren, merchandising. We zijn nog veel meer aan het organiseren, maar dat hoor je later wel.

Blik op de ingang, met dank aan Heijmans en Artishock

Het accent van deze reünie ligt op het elkaar ontmoeten. Wij doen er dan ook alles aan om er voor te zorgen dat je jouw collega’s snel kan ontmoeten. NUV leden betalen bij voorinschrijving voor hen zelf en hun gezinsleden € 17.50 p.p. Niet leden € 27,50 voor hen zelf en hun gezinsleden bij voorinschrijving. Vanaf 17 oktober 2014 om 23.59 uur kost de entree € 35,00 p.p., ongeacht of je lid bent of niet. Dus schrijf je vroeg in. Vergeet niet om treinkaartjes aan te vragen bij het Veteranen Instituut

De reünie zelf is niet in het museum, maar in een tent er naast. Die tent staat op 15 oktober ter beschikking van de Koninklijke Landmacht. Een paar dagen later voor ons. Mogelijk gaan er in de tussentijd nog andere veteranenorganisaties gebruik van maken. Als dat lukt, drukt dat de kosten nog meer. Het museum is wel toegankelijk. Omdat er in het museum van de brandweer niet meer dan 2000 mensen mogen,  gaat dat in groepen. We gaan dit flexibel regelen. Op de laatste foto, krijg je een impressie hoe groot het is. Onder het overhangende dak worden vliegtuigen opgesteld. Ook aan het plafonds worden vliegtuigen opgehangen. Binnen staat er veel mooi materieel op gesteld en worden films vertoond. De opening is op 3 oktober. Vrij snel daarna zijn wij dus aan de beurt. Onze tent komt te staan op het beton rechts op de foto. Daarom heen komt materiaal, ontvangst, toiletten, boogtenten voor de verstokte rokers, een keukenwagen en wellicht nog meer.

Overzichtsfoto, met dank aan Heijmans en Artishock.

De kaartverkoop gaat via de website en is open vanaf 10 april. Op de website komt ook de nieuwste info te staan. Vanaf 2 april kunt u natuurlijk ook vragen stellen en opmerkingen maken via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Vanaf 2 april is op de woensdagmiddag tussen 13.00 uur en 17.00 uur het secretariaat van de reünie geopend. U kunt dan life vragen stellen en antwoorden krijgen. Telefoonnummer is 0031612479388

Alle vragen en antwoorden kunt u daarna ook weer lezen op de website. We zijn nog bezig met het regelen van nog meer faciliteiten, maar zijn daarbij natuurlijk ook afhankelijk van de deelname. Dus hoe vroeger u boekt, hoe meer wij kunnen regelen. Wij hopen jullie in grote getale te zien bij de reünie en natuurlijk ook bij alle evenementen er voor.

Yeb Jan Joustra, voorzitter Nederlandse Unifil Vereniging

Sjaak Duine, voorzitter Stichting Unifil Reünie

--- op deze pagina staat de informatie met betrekking tot de Unifil Reunie 2014 webmaster Nederlandse UNIFIL Vereniging ---