PROGRAMMA VRIJHEIDSDEFILÉ TE WAGENINGEN

Wageningen 5 mei

Foto: Wageningen 45, Nationaal Comité Herdenking Capitulaties

Op zondag 5 mei 2024 neemt de Nederlandse UNIFIL Vereniging deel aan het Vrijheidsdefilé (voorheen Bevrijdingsdefilé) in de Gemeente Wageningen.Voor deelname aan het defilé geldt als tenue OudGroen met grootmodel decoraties. Zie voor  kledingvoorschriften de NUV website.

Detachementscommandant(en) : Joop Hoek (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) & Ronald Bergkamp (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)

Generaal Foulkesweg 94A 6703 DS Wageningen
Lokaal bekend als Arboretum.
Merchandisingstand van de vereniging is verzamelpunt.

Wanneer je je niet hebt aangemeld voor deelname aan het defilé dan is er géén parkeerkaart en géén lunchpakket beschikbaar.

OPENBAAR VERVOER

Er rijdt op zondag 5 mei 2024 een pendelbus van station Ede-Wageningen naar Wageningen (Arboretum) v.v. tussen 09:00 en 18:00 uur.

PARKEREN

Veteranen die zich voor deelname in UNIFIL-verband hebben opgegeven en een parkeerkaart hebben aangevraagd krijgen deze in de week van 29 april – 3 mei 2024 toegestuurd aan het door de veteraan opgegeven adres. Je ontvangt de parkeerkaart die geldig is voor de jou bestemde parkeerlocatie. Voor veteranen is dat in het gebied “Sahara”, bekend als de wijk Hamelakkers. Op vertoon van deze parkeerkaart wordt doorgang verleend naar deze locatie door verkeersregelaars.

OPBOUW DEFILÉ

Het Vrijheidsdefilé is ingedeeld in clusters. Elk cluster bestaat uit rijdende en/of lopende deelnemers en wordt voorafgegaan door één of meerdere muziekkorps. Detachementcommandant(en) geven aan in welk cluster de UNIFIL-Veteranen meelopen en meerijden.

ROUTE DEFILÉ

Het Vrijheidsdefilé start bij het Arboretum. De totale afstand bedraagt ongeveer 3,5 kilometer en de looptijd bedraagt 45 minuten tot een uur.  ‘

MEET & GREET 2024

Belmonte Arboretum is de plek waar verschillende activiteiten plaatsvinden, onder meer re-enactmentgroepen, muziek, marktkramen en een foodtruck. Daar is ook de Merchandisingstand van de NUV.

TIJDSCHEMA

BELANGRIJK:

Wees op tijd, er wordt niet op je gewacht. We verwachten van je dat je tenue (OudGroen) en de toegekende decoraties voldoen aan de richtlijnen van de vereniging.
Deelname aan dit evenement is voor eigen risico. Organisatie en de NUV stellen zich niet aansprakelijk voor enige schade die direct of indirect voorkomt uit deelname aan dit evenement.

•  09:30 uur  : Detachementscommandant(en) melden zich bij de informatiebalie.
    Informatiebalie is bij de ingang van het Belmonte Arboretum. Detachementscommandant(en) nemen daar lunchpakketten en consumpties voor de deelnemers van het defilé en de instapkaarten voor de deelnemers in de voertuigen in ontvangst en verzorgen de distributie daarvan in het detachement.
  • 10:15 – 10:45 uur : Deelnemers melden zich aan
    Deelnemers aan defilé en deelnemers die meerijden in een van de voertuigen melden zich aan bij de Merchandisingstand van de Nederlandse UNIFIL Vereniging in het Arboretum. Bij de aanmelding wordt het lunchpakket en consumptiebonnen verstrekt. Deelnemers die meerijden in een van de voertuigen krijgen ook een instapkaart uitgereikt.
  • 11:00 – 11:15 uur : Deelnemers verzamelen zich
    Deelnemers aan het defilé verzamelen zich bij de Merchandisingstand van de Nederlandse UNIFIL Vereniging in het Arboretum. Bij de stand kunnen persoonlijke bezittingen worden achtergelaten. Het is niet toegestaan om tijdens het defilé te eten, te drinken en te roken en etenswaren en drinken mee te nemen.
  • 11:15 – 11:30 uur : Deelnemers stappen in de voertuigen
    Deelnemers die met een instapkaart meerijden in een voertuig melden zich bij het voertuig om in te stappen. De voertuigen staan per cluster opgesteld op de Generaal Foulkesweg. Om 11:45 uur moeten alle meerijders zijn ingestapt.
  • 11:30 – 11:45 uur : Deelnemers lopend detachement stellen zich op
    Deelnemers maken aanvang met het opstellen van het detachement in het Arboretum. Om 11:45 uur is het opstellen gereed.
  • 12:00 – 13:30 uur : Aanvang defilé
    Vanaf 12:00 uur starten de clusters in volgorde van het toegekende clusternummer. Na ongeveer 5 minuten op de route zullen de muziekkorpsen zich invoegen.
  • 13:30 – ??.?? uur : Vier de Vrijheid. Veel plezier en dank je wel voor je deelname.