unifilemoticonhappyHier kan uw verhaal staan. Bent u op een terugkeer reis geweest en kunt u hiervan een verslag maken, stuur dit dan op naar de webmaster. U helpt hiermee andere collaga's die voornemens zijn een terugkeerreis te maken maar is het bovendien leuk om andermans ervaringen zoveel jaren na dato te lezen. Ook kunt u foto's die op deze reis gemaakt zijn opsturen, doe dit dan met het gratis on-line programma WeTransfer (max 2 Gb)

Onze webmaster plaatst uw verhaal en maakt van de tekst en plaatjes een mooi geheel.

Wat hebben we hiervoor nodig?

Een recente foto van uzelf om aan het begin van het verhaal te zetten en een korte inleiding van ca. 250 woorden. En natuurlijk het verhaal van uw terugkeer reis en hoe u dit beleefd heeft en met wie. Ook kunnen we foto's gebruiken ter illustratie van uw verhaal, het liefst in .png, .jpeg, .jpg en/of .tiff

Dus klim in de pen en maak ons allemaal blij. Alvast dank.

Libanonreis, november 2018

Zomer 2014. Opeens kom je via de sociale media foto's uit je verleden tegen waarvan je tot kort geleden niet eens wist dat ze bestonden. Het wordt extra bijzonder als je daarbij diegene die de foto's heeft gemaakt na bijna 35 jaar ook weer spreekt. We waren met velen in Libanon, waarvan er helaas ook een aantal zijn die je nooit meer kunt spreken.

Bij het zien van de foto's voelt het als de dag van gisteren. We beleefden daar mooie, indrukwekkende maar ook heftige momenten en toch is de herinnering super mooi. Voor mij ligt dat laatste met name aan de kameraadschap die toen al zo sterk was.

Voor mij leidt het zien van de foto’s en het hernieuwde contact met de maten van toen tot het schrijven van een boek, het bouwen aan een eigen Nekaf Jeep en tot een weerzien met het land zelf.

Libanonreis, maart 2020

2020 - Vakantie met veteranen naar Libanon.

Op 24 november 2019 en 19 januari 2020 wonen we in Schalkhaar twee bijeenkomsten bij, waar Bert en Jeannet de mogelijke vakantiereis in maart 2020 naar Libanon bespreken met alle medereizigers. Al gauw wordt ons duidelijk dat dit geen standaard terugkeerreis zal gaan worden. Uiteraard gaan we het UNIFIL gebied in, want dat willen we als veteranen graag sowieso terugzien, maar we gaan daarnaast ook andere delen van het mooie indrukwekkende land bekijken. Na 41 jaar gaat het dan eindelijk gebeuren. Een lang gekoesterde wens komt uit. We gaan er met 11 oud UNIFIL maten naartoe. Aan aantal met partner of met een van zijn kinderen. In totaal reizen we met 19 man. Een mooi overzichtelijk aantal.

Libanon vakantie 2020 in samenwerking met Georges Farah Travel

1 maart tot en met 8 maart