Viering bevrijding Eindhoven op 18 september

Beste Unifillers,

Veel van jullie hebben de afgelopen jaren deelgenomen aan het defilé op 18 september in Eindhoven. Dit jaar verzamelen we wel weer in De Treffer maar is het programma aangepast.

Op 18 september is het 80 jaar geleden dat Eindhoven werd bevrijd.
Een lustrum viering en dus een aangepast programma. Dit betekent onder andere dat er dit jaar geen defilé wordt gehouden zoals voorgaande jaren. Het programma in het kader van de 80 jarige bevrijding heeft de naam Freedom Vibes.
Nu hebben we met de Stichting 18 september afgesproken dat speciaal voor de veteranen (en eventueel hun partner) er een aparte plek gereserveerd wordt op het stadhuisplein om van daaruit de herdenking en viering bij te wonen.

Zij willen graag weten hoeveel stoelen hiervoor nodig zijn.
Bij deze dan ook de vraag om zo snel mogelijk door te geven of en zo ja met hoeveel personen je wilt deelnemen. Graag reageren voor 31 augustus op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Jammer dat er dit jaar geen defilé is maar we hopen toch op jullie aanwezigheid.
Vooraf verzamelen we als gebruikelijk in De Treffer en is er ook soep en broodjes voordat we gezamenlijk naar het Stadhuisplein gaan.
Hieronder nog wat informatie van de organisatie.

Freedom vibes:

Dit jaar is Eindhoven 80 jaar bevrijd. Om dit te vieren organiseert Stichting 18 September, samen met de gemeente Eindhoven, het evenement 'Freedom Vibes’. Dit jaar wordt het bevrijdingsvuur opnieuw vanuit Bayeux via de route van de geallieerden naar het Stadhuisplein in Eindhoven gebracht. Maar deze keer gaat het vuur nog verder: het wordt ook naar zes stadsdelen in Eindhoven gebracht, zodat we met de hele stad de vrijheid kunnen vieren. Elk stadsdeel zal op zijn eigen manier stilstaan bij de vrijheid, met een passende programmering en dus het officiële bevrijdingsvuur. Het vuur op het Stadhuisplein wordt vergezeld door een bevrijdingsconcert. De programmering van dit concert gaat over oorlogen en vrijheden van toen en nu. 'Freedom Vibes' zal live worden uitgezonden door Studio 040, dus het zal zowel op tv te zien zijn als te bezoeken zijn door een groot publiek. De presentatie zal in handen zijn van Loubna Bakra en Mike Weerts. Het is een interdisciplinair evenement met zowel lokaal als internationaal toptalent.

Programma:

• Herdenking (19:00 – 19:30 uur)
  • Viering (19:30 – 21:00 uur)
  • Receptie in het Stadhuis (na afloop van de viering)