Mogelijkheid om financiële ondersteuning te krijgen bij de organisatie van reünies en/of activiteiten.

LOGO NUV NIEUWHet is mogelijk om voor de organisatie van reünies en/of activiteiten georganiseerd voor UNIFIL veteranen in bepaalde gevallen een subsidiebijdrage aan te vragen.

Deze subsidie wordt bij goedkeuring verstrekt door Defensie (Regeling ReünieFaciliteiten RRF) en/of het VFonds en de NUV treed hierbij op als bestaand rechtspersoon(vereniging), waardoor de aanvragende partij niet een formele vereniging of stichting hoeft op te richten en daarvoor onnodige kosten hoeft te gaan maken. Voor deze laatste groep kan de NUV optreden als rechtspersoon en de subsidie voor/namens de organisatie aanvragen.

Om voor subsidie in aanmerking te komen dient goedkeuring te worden verkregen van de Nederlandse UNIFIL Vereniging (NUV). Hiervoor moet de organisatie van de betreffende reünie/activiteit voldoen aan de voorwaarden die de uiteindelijke subsidieverstrekker en de NUV hieraan stellen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een organisatieplan (projectformulier) waarin diverse basisgegevens en informatie wordt opgenomen met betrekking tot de te organiseren reünie of het evenement.

Daarnaast moet een financiële begroting worden ingediend, waarin vooraf de geschatte inkomsten en uitgaven worden aangegeven, welke na afloop van de reünie of het activiteit met de definitieve cijfers compleet wordt gemaakt.

Voor het aanvragen van een subsidie wordt door de partijen een doorlooptijd van 10 tot 12 weken gehanteerd, dus tijdig aanvragen is van belang. Wilt u een aanvraag indienen dan kunt u zich melden bij de secretaris van onze vereniging. Hij zal u dan de diverse formulieren mailen waarna u ze kunt invullen en retourneren.

Voor meer informatie over de voorwaarden en spelregels over het aanvragen van een subsidie voor een reünie of activiteit download u de procedure door te klikken op deze link, of neemt u contact op met de secretaris van de vereniging; secretaris@unifilvereniging.nl.