Veteranen voor Libanon

VVL LOGO v01b 200pxVanuit Beiroet melden we een bijzondere activiteit en we willen u een kort verslag de leden van de NL UNIFIL Vereniging niet onthouden inzake een terugkeerreis in april 2023.

Op vrijdag 21 april 2023 zijn 15 Libanon veteranen samen met 7 verwanten naar Beiroet vertrokken met vlucht HV 6307. Een reis om nieuwe herinneringen te maken in het land dat al 40 jaar deel uitmaakt van hun leven.

Sommigen keken er al langer naar uit, anderen zijn geïnspireerd door de documentaire die over een eerdere reis is gemaakt. Allemaal stappen ze met een gezonde dosis spanning in het vliegtuig en kijken vol verwachting uit naar het moment dat ze in Beiroet de luchthavendeuren uit lopen. Voor de meesten zal het aanvoelen als thuiskomen.

Bij de voorbereiding van deze reis is niets aan het toeval overgelaten. Een uitgebreide vragenlijst, een kennismaking bijeenkomst en een uitzwaaimoment. Het glaasje wordt gevuld en er wordt geproost waarna de reis gaat beginnen.

De achterblijvers wensen de reizigers een fijne vlucht, een mooie tijd en een behouden terugkomst.

Fred van der Ploeg

Bestuur VVL, veteranen voor Libanon