Verslag Merchandise 2023

Aan: de leden van de Nederlandse UNIFIL Vereniging

Warnsveld , 10 maart 2024
Onderwerp: Merchandise commissie

Uit de financiële stukken blijkt dat we circa € 11.000 hebben omgezet. We waren met onze stand in Eindhoven, Assen, Hilversum, Wageningen, Zutphen, NLVD Den Haag, Groningen, Havelte, Eindhoven, Assen, Dongen en weer in Assen. Een groot deel van onze verkoop gaat over de SumUp pinapparaat en onze webwinkel met een Mollie account. We doen ook contante verkoop die in het kasboek wordt verantwoord.
We kochten en ontwikkelden dit jaar geen nieuwe artikelen maar bestelden bij om onze voorraad op peil te houden. Circa 30% van onze inkoop zijn sweaters en polo’ s in 2023. Onze marge bedroeg 60,2% (72,6% in 2022)
Onze voorraad wordt elk jaar geteld en voorzien van de laatste inkoopprijzen en heeft een waarde van circa € 16.000 net zoals vorig jaar.
Ons team wisselt van bezetting maar bestaat uit Arie Boekestijn, Wilma Diestelhof en Berry Diestelhof. Als we op vakantie zijn neemt Bert Lammerts van Bueren de webshop en bestellingen over en zorgt ervoor dat alles vlekkeloos verloopt. Op 22 juli 2023 heeft Bert een compleet nieuwe webshop voor ons gebouwd. Met deze nieuwe shop kunnen we weer jaren aan de slag en zijn we veilig voor bestellingen uit Moskou en andere landen die die het handelsembargo willen omzeilen.
Oproep;
We zijn nog altijd op zoek naar ondersteuning van de webshop, verkoop in het land en voorraadopnames. Wie komt ons helpen. We zijn altijd als eerste op locatie. We hebben de gezelligste kraam van elk event. En nagenoeg iedereen komt bij ons een praatje maken. Als je belangstelling hebt om ons te helpen. Meld je bij Berry en Arie.